26 октомври 2007

Нови очи

Отидох днес да си взема новите очила, които преди три седмици поръчах. Една от оптиките тук имат промоция - два чифта, на цената на един и реших да се възползвам. Още повече, че когато си правих слънчевите очила с диоптър, на прегледа се оказа, че определено имам нужда от нови очила. Сега, след като сложих новите, пред мен се разкри един нов, доста по-контрастен свят. На кратко, единият чифт е стъкла без рамки и много леки и гъвкави дръжки, другият е с цели рамки, но са олекотени и много гъвкави. Могат да се огъват и завъртат почти във всички посоки. На следващите снимки вече ще съм с едни от тях.

Когато ги поръчвах поисках да им сложат и покритие, което да реагира на светлина, така че да потъмняват на слънцето. За това трябваше да доплатя още известна сума, но казах че няма проблем. Малко по-късно обаче ми се обадиха и казаха, че на стъкла с дебелината, която аз съм поръчал, не можели да сложат такова покритие. Трябвало или да ги направят още по-тънки, за което трябваше да дам още 90 евро, или пък въобще да не ги изтъняват, при което едното остава по-дебело от другото понеже имам голяма разлика в диоптрите. На мен това ми прозвуча като изнудване и извиване на ръце и предпочетох да не слагат въобще такова покритие и да ми върнат парите, които вече бях платил за него.

Не разбрах как така на дебелина х-а и х+а могат да сложат подобно покритие, а на дебелина х - не. Не могат да ме убедят, че технологично е невъзможно. Явно просто не им се занимава.

Няма коментари: